Co to jest Jicama i czy teraz czas zacząć go jeść?

Jeśli jesteś jak większość ludzi, to-stworzenie nawyków, jeśli chodzi o podróże w produktową serii supermarketu. Brokuły, szpinak i marchew-wszystkie znane opcje (nawet jeśli wydają się nieco nudne). Ale po to, aby uniknąć przepalenia żywności i zwiększyć zasilanie diety, dobrze od czasu do czasu rzucić ostrożność na wiatr i wrzucić coś nowego i ekscytującego w swój wózek. Jedną z opcji: często-niezapomniana warzywo, джикама.

Co To jest Джикама?

Jicama (wymawia się jak HEE-kah-ma) czasami nazywane dziur fasola i jest jadalne шарообразным корнеплодом, który jest częścią rodziny roślin strączkowych i pochodzący z Ameryki Środkowej. Tam go często sprzedawane przez ulicznych sprzedawców i doprawione sokiem z limonki i chili w proszku jako orzeźwiający posiłek. W Ameryce Północnej, jednak, bulwy mniej popularny i może sprawić, że wielu почесывать głowę nad tym, co z nim zrobić. W końcu, to wygląda na przebicia piłki plażowej z kory, przypominającego skórę. Ale zarówno dla smaku, jak i do zasilania, u джикамы jest wiele do tego.

[Chcesz latać na wzgórza? Alarm! daje treningu i umysłowe strategii, aby pokonać swoich najbliższy szczyt.]

Jakie korzyści odżywczych хикама?

Dobrze, więc джикама, może nie wygra ani jednego wegetariańskiego konkursu piękności lub nie będzie mieć takiego samego rezerwy składników odżywczych, takich jak kapusta, ale zdecydowanie ma kilka odżywcze chwile. A mianowicie, jest to doskonałe źródło witaminy C. “Witamina c-silny przeciwutleniacz, który działa, aby ograniczyć stres oksydacyjny,wzmocnić system immunologiczny i stymulują produkcję kolagenu, który pomaga zdrowiu stawów i więzadeł” – mówi dietetyk sportowy i rywalizacji rowerzysta Laurie Недеску, założycielka Hungry for Results. Badania pokazują również, że wysokie spożycie witaminy c może pomóc utrzymać ciśnienie krwi od wrzenia. Ponadto, kiedy naukowcy w Grecji zbadano sportowców-mężczyzn, okazało się, że ci którzy mają najniższe stężenie witaminy c we krwi, wykazały gorsze wyniki podczas testu na ćwiczenia fizyczne i wysokich oznaki stresu oksydacyjnego, co jest sygnałem dla osłabionej obrony antyoksydacyjnej. Z drugiej strony, zawodnicy z dużą ilością witaminy c w ich systemach wysokich wartości VO2 max, które mogą przełożyć się na lepszą wydajność treningu.

I bylibyśmy ostrożni, gdyby nie zwrócił uwagi na imponującą ilość błonnika, które джикама przynosi na stół-około 6 gramów w jednej filiżance porcje. To istotna zaleta, biorąc pod uwagę, że spożywanie większej ilości błonnika jest kluczowym elementem długiego i zdrowego życia. Według niedawnej analizy badań przeprowadzonych w ciągu ostatnich 40 lat, ludzie z wysoką zawartością błonnika-ci, którzy przeżywa ponad 30 gramów dziennie-mają na 15-30 procentów niskiego ryzyko niektórych z największych zabójców dnia dzisiejszego, w tym zawał serca, udar mózgu, cukrzyca typu 2 oraz raka jelita grubego, w porównaniu z osobami, które jedzą znacznie mniej błonnika.

“Otoczenie, tworzona w błonnik spowalnia trawienie,czyli szybkość, z jaką cukier jest wydzielany do krwi, spowalnia, co ogranicza skoki insuliny” – wyjaśnia Недеску. -Kontrola poziomu insuliny i glukozy we krwi-jest to ogromna część długoterminowego zdrowia i lepszego starzenia się w wielu aspektach, w tym zmniejszenie szans rozwoju chorób, takich jak cukrzyca.†ci A spożywanie węglowodanów produktów szczególnie bogatych w błonnik, takich jak джикама, może być dobrym sposobem na kontrolowanie lub utrzymać ciężar: Badania pokazują, że węglowodany bogate w błonnik może pomóc w dążeniu do utraty wagi. “To pomaga nam czuć się pełna, co pomaga kontrolować apetyt i pomaga w długookresowej kontroli masy ciała” – zauważa Недеску. Specjalny rodzaj błonnika w джикаме, zwany инулином, działa jako prebiotyk, a to oznacza, że przydatne stworzenia w swoim przewodzie pokarmowym traktują go jak cukierki, które kochają jeść, a przy tym mogą się rozwijać, pomagając wzmocnić swoją trawiennym i odpornego zdrowie. Jeśli spędzasz dużo czasu konno w letnie upały, to warto również zauważyć, że джикама składa się w około 85% z wody. “Owoce i warzywa,takie jak джикама o wysokiej zawartości wody, pozwalają nam lepiej nabierać wilgoci w każdym posiłku, przyczyniając się do poprawy trawienia” – mówi Недеску.

w Końcu, хикама, naturalnie, o niskiej zawartości kalorii, co czyni go idealnym substytutem starchier, powyżej kalorii węglowodanów w rodzaju ziemniaków dla każdego, kto dba o swoją wagę.

Tak, ale jak хикама smak?

jesteś Pewien, że jicama’s mocno brązowej skóry zmienia się w bardziej miękkim białym miąższu wewnątrz, której można być soczyste i chrupiące jednocześnie. To byłoby sprawiedliwe, by powiedzieć, że jego smak przypomina skrzyżowanie jabłka i wodnej kasztanowca. Smak jest podmiotowa, ale myślimy, że kilka ugryzień na pewno zmusi cię do myślenia na głos: “Dlaczego nie jadłem to wszystko czas?”

Sałatka джикама.

Jak jest Джикаму

Poszukaj jicama przez cały rok w sklepie spożywczym dziale niektórych supermarketów i na pewno na hiszpanie spożywczych rynkach. Wiele azjatycki sklep spożywczy oraz sprzedają джикаму. Chcesz kupić solidne, suche korzenie. Skóra nie powinna wydawać się marszczenie, pokryte siniakami lub plamami. Zdrowa na widok джикама musi być przechowywane w lodówce przez co najmniej dwa tygodnie. Najlepiej zedrzeć twardą i włóknistą skórę ostrym nożem kuchennym przed jedzeniem.

Łagodny smak Jicama’s i bardzo satysfakcjonujące chrzęst nadają mu wiele zastosowań w kuchni. Plastry surowej хикамы biorą każde nurkowanie na szczebel wyżej, niż inne szorstkie. Ale nie zatrzymuj się na pospolitym talerzu. Pokroić surowe джикаму na kije do użytku w kanapkę-обертываниях, sałatkach, spring roll i smażonych frytek. Rwana, może obudzić sałatki, tortille i hamburgery. Dodaj go w salsa, guacamole, hesh, a nawet sałatki owocowe. I do ostatecznego spełnienia przekąski Google Jicama chipsy.†ci

Dodaj komentarz