Czego nauczyłem się wypijając jeden galon wody dziennie

W dzisiejszych czasach, zdaje się, że z trudem można iść gdzieś, nie słysząc o korzyściach płynących z pobytu w wodzie, szczególnie jak sportowiec. I jak wiem, że muszę pić dużo wody, pobyt na górze to po prostu wymyka się z mojej pamięci. Nie chodzi o to, że ja nie piję żadnej wody, to po prostu nie galon wody dziennie-ja zwykle piję tylko jedną butelkę 25 uncji i, być może, bank Lacroix.

Jednak chciałam wiedzieć, jak bym się czuła, gdyby naprawdę poświęciła się temu, aby być Królową Wszystkich Wilgotna, i zobacz, legalne czy korzyści, o których zawsze słyszy takie rzeczy, jak bardziej czysta skóra i więcej energii.

Najlepszym sposobem, aby zwrócić się do odpowiedzialności? Weź wyzwanie wody: Pijcie jeden galon wody dziennie przez 30 dni z rzędu, z nadzieją, że będę chciała iść dalej, nawet po tym, jak miesiąc się skończy. Ale galon wody dziennie wydawał mi się zbyt duży, i słyszałem opowieści o szkodliwości spożywania zbyt dużej ilości wody zbyt szybko, więc zwrócił się do Nicole Lund, M. S., P. D. N., kliniczna dietetyka w Sportowym centrum zdrowia uniwersytetu nowojorskiego Лангоне, aby dowiedzieć się, co powinienem wiedzieć, zanim zaczniesz.

Lund powiedziała mi, że dopóki ja otwieram go w ciągu dnia i nie piję litr za jednym razem, właściwie nie ma się czym przejmować. Ale ona ostrzegła mnie o stanie zwanym hiponatremia, gdy we krwi jest wyjątkowo mała ilość sodu. Może się to zdarzyć, jeśli pijesz za dużo wody i nie przyjmuje wystarczającą ilość sodu, a to może prowadzić do nudności, wymiotów, bólu głowy, zmęczenia i-co bardziej poważnie-drgawek, braku oddechu lub nawet uszkodzenia mózgu. To rzadkie zjawisko,obserwowane głównie w przypadkach nadmiernego nawodnienia i nadmiernego słonego potu sportowców wytrzymałościowych,-mówi Lund. Dlatego starałem się słuchać jej rad, гидратироваться w ciągu dnia i przyjmować wystarczającą ilość sodu w diecie na drodze. Z mądrymi słowami Lund na obrzeżach mojej świadomości zacząłem poszukiwania lepszego nawilżania, i wiele się nauczyłem. Oto najważniejsze wnioski, które zauważyłem.

1. Często chodziła do łazienki.

Spodziewałem się, że to się stanie, ale zakładać, że będziesz sikać co 20 minut, a w rzeczywistości to dwie różne rzeczy. Dzieje się tak dlatego, że organizm wypłukuje wodę, która jest mu właściwie nie potrzebny. Ja niby jestem przyzwyczajona do swoich częstym походам w wc, ale skłamałabym, gdybym powiedziała, że wszystko to nie denerwowało na jakimś poziomie. Na przykład, były chwile, kiedy naprawdę był w strefie pracy, ale mój pęcherz krzyknął do mnie, żebym wstał i zsikał się, że przeszkadzało mi się skupić. Plusem było to, że to sprawia mi wstać i więcej się ruszać, więc myślę, że nie mogę narzekać.

początkowo martwiłam się, że ta chęć do toalety by sabotaż moich treningów i mój sen, ale na szczęście zawsze byłem zbyt skupiony na treningu, aby nawet zrozumieć, że muszę się wysikać, i kiedy budziłem się kilka razy na początku, aby pójść do łazienki, moje ciało z czasem przyzwyczaili się i przespałem całą noc.

Kiedy wrócił do życia poza treningów i pracy, czułem się trochę nieśmiały, ciągle usprawiedliwiając się, aby pójść do toalety podczas posiłków i napojów z przyjaciółmi, ale większość z nich nie wiedział, że wzięłam na siebie, aby pić dużo wody w ogóle, wszyscy zrozumieli.

2. W ciągu dnia перекусывал mniej.

Zazwyczaj przez godzinę lub dwie po obiedzie znów staję się głodny. Dlatego zwracam się z decyzją do biurowym handlowego automatu. Choć oferuje zdrowszych niż zwykły automat (na przykład kubki z masłem orzechowym z ciemnej czekolady zamiast ryżu), wciąż czuję, że nie jest to najlepszy wariant. Ale z powodu tego, że woda zajmuje miejsce w twoim żołądku i sprawia, że czuję się syty lub w ogóle mniej głodny, jaki jest wynik? W przeważającej części przestałem łapczywie żuć wszystko, co wpadło mi pod rękę między obiadem i kolacją. W sumie, stałem się bardziej w zgodzie z tym, jak działa moje ciało, i mógł naprawdę słuchać tego, co do mnie mówi. Zacząłem zauważać, w jakiej porze dnia czuję się bardziej głodny, i nie mógł zrozumieć, dlaczego to może być. Dlatego, jeśli czułem, że muszę coś zjeść lub trochę czegoś więcej, aby przeżyć ten dzień, pozwoliłem sobie na to. Alarm! daje treningu i umysłowe strategii, aby pokonać swoich najbliższy szczyt.]

3. Miałem więcej energii. Ten przywilej była zaskoczeniem. Chociaż słyszałem i czytałem, że wzrost zużycia wody prowadzi do zauważalnego wzrostu energii, nigdy nie wierzyłem w to. Byłem jednym z tych ludzi, którzy potrzebne w tej po południu kawę (w dodatku do mojej porannej) – nie chciałem przypadkowo zasnąć przy biurku.

Ale w około dwa tygodnie po moim połączenia nie zaskoczył siebie, rezygnując dołączyć do wielu moich kolegów do naszego zwykłego dziennego pobytu w Starbucks. Dlaczego? Ja po prostu nie czułam, że jest mi to potrzebne. Po raz pierwszy za czas, który wydawał się być wiecznością, nie został w pełni wyczerpany do czasu, gdy 2 godziny dnia pojechali.

“Woda odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu i zdrowie naszego metabolizmu”, ci mówi Lund. “Nawet w początkowej fazie odwodnienia człowiek może odczuwać zmęczenie i spadek sprawności fizycznej ze względu na wzrost temperatury ciała, zwiększenie częstotliwości oddechu, wzrost tętna i zwiększenie postrzegania wysiłku”. Stało się łatwiejsze.

W pierwszym dniu badania szczerze mówiąc myślałem, że nie mogę tego zrobić. Pięć butelek wody na 25 uncji dziennie? Trzask. Szczególnie obawiałem się, że nie może dostać się kwota w weekendy, tak jak i’m Zwykle i about—nie tylko siedzi za biurkiem z butelką wody tuż przede mną.

Na początku stworzyłem poniższy wykres, aby trzymać się, aby upewnić się, że nie wystarczy pić:

  • 7:30 do 10:30 rano: wypić butelkę 1
  • 10:30 rano do 1:30: pić 2 butelki
  • 1:30 do 4:30 pm: wypić butelkę 3
  • 4:30 do 7:30 pm: wypić 4 butelki
  • 7:30 do 10:30 pm: wypić butelkę 5

Pięć butelek po 25 uncji dali mi trochę mniej galon, więc zadbał o to, by pić nieco więcej w ciągu dnia. Ale w rzeczywistości zajęło mi mniej niż tydzień, aby przyzwyczaić się do tej nowej normie. Przestałem zmusić się podążać przygotowanej przeze mnie grafiki i myśleć o tym, ile butelek musiałem pić codziennie i w jakim czasie-właśnie to zrobił. I chociaż, być może, nie było сверхстрогих standardów pić równo galon, zdecydowanie uważam, że stworzył dobry zwyczaj, aby być świadomym o tym, aby pozostać wilgotne.

Może ty też powinnaś spróbować?

Jest to szczególnie ważne dla sportowców, aby być odpowiednio nawilżone,tak jak “wydajność może zacząć spadać tylko na 2-3 procent utraty masy ciała od potu” – mówi Lund. I choć w rzeczywistości nie ma żadnego podejścia do nawodnienia “jeden rozmiar dla wszystkich”, dla większości ludzi zazwyczaj normalnie spożywać galon wody dziennie. Jednak, jeśli masz jakieś negatywne skutki uboczne, takie jak związane z hiponatremia, natychmiast spowolnić szybkość zużycia wody, radzi Lund.Danielle Zickl Health and Fitness Editor Danielle specjalizuje się w interpretacji i świetle najnowszych badań w dziedzinie zdrowia, a także pisze i redaguje pogłębione narzędziowe artykuły o fitness, treningu i odżywianiu.

Dodaj komentarz