Wszystko, co musisz wiedzieć o dystansach w triathlonie

Każdego roku w Stanach Zjednoczonych w triathlonach bierze udział około 4 milionów ludzi. I chociaż niewielki procent z nich ma swój cel na szczycie wszystkich wyścigów – Mistrzostwach Świata Ironman na Hawajach – wielu z nich chce tylko przekroczyć linię mety.

Jeśli należysz do drugiej grupy, prawdopodobnie masz wiele pytań na temat różnych dystansów, programów treningowych i czasu potrzebnego do rywalizacji w jednej z tych popularnych imprez. Cóż, dobra wiadomość jest taka, że ​​mamy dla Ciebie kilka odpowiedzi – od samych sportowców i ekspertów.

Bicycling rozmawiał z Tomem Hollandem, MS, CSCS i Michaelem K. Ryanem, lekarzem ortopedą w Andrews Sports Medicine & Orthopaedic Center, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o różnych dystansach triathlonowych.

Obaj zapaleni triathloniści, Holandia jest 26-krotnym triathlonistą Ironman, a Ryan ukończył ponad 15 triathlonów na dystansach olimpijskich, trzy triathlony pół Ironman i jeden pełny triathlon Ironman.

Podczas gdy wyścigi triathlonowe, podobnie jak inne wyścigi, są przeważnie odkładane w 2020 r. Z powodu COVID-19 (w tym Mistrzostwa Świata Ironman w Kona na Hawajach), teraz jest najlepszy czas, aby rozpocząć budowanie bazy do treningu. Czytaj dalej, aby poznać niektóre z ich wskazówek dotyczących treningu i ukończenia jednego z największych zawodów sportowych wszechczasów.

Sprint Triathlon

Niezależnie od tego, czy jesteś weekendowym wojownikiem, który chce sprawdzić swoją wytrzymałość i siłę, czy nowicjuszem fitness, który potrzebuje celu do osiągnięcia, dystans sprinterski jest idealnym punktem wyjścia w triathlonowej podróży.

„Sprint to doskonały sposób na wejście w multisportowy świat triathlonu” – mówi Ryan. „To wyzwanie, ale nie wymaga dużych zmian w stylu życia, aby odpowiednio trenować, i może to być błąd, który Cię gryzie – zachęca Cię do wypróbowania następnego poziomu”.

Średnio będziesz pływać 1/2 mili (750 metrów), jeździć na rowerze przez 12,4 mil (20 km) i biegać przez 3,1 mili (5 km). W zależności od poziomu sprawności, warunków na torze i pogody w dniu wyścigu, możesz spodziewać się, że pokonasz te trzy etapy w około 1,5 godziny.

Trenując do triathlonu sprinterskiego, możesz zaplanować co najmniej trzy do czterech miesięcy, jeśli jesteś nowicjuszem. Jeśli jednak jesteś doświadczonym triathlonistą, Ryan mówi, że możesz potrzebować tylko czterech do sześciu tygodni, aby przygotować się do wyścigu.

Ponieważ sprint jest popularnym wyborem dla początkujących zawodników, Holland mówi, że jeśli twój triathlon obejmuje pływanie na otwartym akwenie, pamiętaj, aby wyjść z basenu i wypłynąć na otwartą wodę na co najmniej kilka próbnych kąpieli.

„Pływanie w chronionym basenie znacznie różni się od pływania z setkami innych osób na otwartej wodzie” – wyjaśnia.

W całym kraju odbywają się tysiące sprinterskich triathlonów, ale niektóre z ulubionych wyścigów sprinterskich w Holandii to Chicago Triathlon i Wildflower Triathlon w Kalifornii.

Znajdź wyścig w pobliżu

 

Triathlon olimpijski

Po pokonaniu triathlonu sprinterskiego nadszedł czas na pokonanie dystansu olimpijskiego. Uczciwe ostrzeżenie: dystans olimpijski nie jest łatwym wyczynem. W rzeczywistości jest to popularny wybór dla zawodników, którzy trenują na Ironmana, co oznacza, że ​​w dniu wyścigu spotkasz zaciekłych konkurentów.

Ustawiając się na linii startu, przygotuj się do pływania 1,5 km, jazdy na rowerze 40 km i biegania 10 km. Po osiągnięciu tego poziomu zaplanuj spędzenie około trzech do czterech godzin na świeżym powietrzu, pływając, jeżdżąc na rowerze i biegając. Chociaż nie jest to zbyt długie, Ryan mówi, że pod koniec przetestuje twoją wytrzymałość, sprawi, że twoje quady się spalą i wystawi na próbę twoją siłę psychiczną.

Ryan mówi, że nowicjusz może potrzebować od trzech do pięciu miesięcy, aby być gotowym do pokonania tego dystansu, podczas gdy doświadczeni triathloniści mogą potrzebować tylko od sześciu do 12 tygodni.

Zanim zaczniesz rywalizować na dystansie olimpijskim, istnieje duża szansa, że ​​wiesz, jakie są Twoje mocne i słabe strony. Dlatego Holland mówi, że jest to idealny czas, aby określić, którą nogę czujesz się najmniej pewnie w dniu wyścigu i poświęcić więcej czasu na pracę nad tym podczas treningu triathlonowego.

Jeśli chcesz rywalizować na jednym z bardziej popularnych dystansów olimpijskich, Holland radzi rozważyć wypróbowanie New York City Triathlon lub Malibu Triathlon.


Popularne książki o treningu triathlonutreningu triathlonisty

Biblia26,95 USD 18,99 USD (30% zniżki)TERAZ KUPTrening siłowy dla triatlonistów 21,95 USD 10,22 USD (53% zniżki) KUP TERAZ 80/20 Triathlon 17,99 USD 13,86 USD (23% zniżki) KUP TERAZ Triathlon dla każdej kobiety 17,99 USD SKLEP TERAZ


Half Ironman Triathlon

Half Ironman to podstawa do ostatecznego wyścigu: Ironman. Ten dystans (70,3 mili) sprawdzi zarówno Twoją siłę psychiczną, jak i fizyczną, podczas pływania 1,9 km (1,9 km), jazdy na rowerze 56 mil (90 km) i biegu 13,1 mil (21,1 km). Holland mówi, że ważne jest, aby pamiętać, że istnieją triathlony na dystansie Ironman, a także specyficzne triathlony oznaczone marką „Ironman”, ponieważ „Ironman” jest nazwą zastrzeżoną.

Po osiągnięciu tego poziomu rywalizacji możesz spodziewać się, że ukończenie tego wyścigu zajmie około pięciu do siedmiu godzin. Jeśli więc ten triathlon jest na Twojej liście rzeczy do zrobienia, upewnij się, że odpowiednio planujesz. Ryan mówi, że nowicjusz może potrzebować od czterech do sześciu miesięcy, aby być gotowym do pokonania tego dystansu, podczas gdy doświadczeni triathloniści mogą potrzebować tylko od trzech do czterech miesięcy.

„Odżywianie na trasie staje się znacznie ważniejsze, gdy dojdziesz do półtratlonów dystansowych Ironman i Ironman” – wyjaśnia Holland. Sugeruje ustalenie, jaki będzie twój konkretny plan odżywiania – nawodnienie i odżywianie – ponieważ będziesz ćwiczyć nieprzerwanie przez dłuższy okres czasu.

Kiedy jesteś gotowy, aby przetestować wody na tym trudnym dystansie, Holland poleca triathlon 70.3 Lake Placid i 70.3 Ironman Superfrog w Kalifornii.

Full Ironman Triathlon

To jest „prawdziwa okazja”, mówi Ryan. Jest to nie tylko najbardziej wymagające pod względem psychicznym i fizycznym wyczyn ludzkiej sprawności (witaj, 140,6 mil!), Ale także ogromna inwestycja w prawidłowy trening. Każdego roku ponad 96 000 sportowców rejestruje się, aby rywalizować w wyścigach Ironman, reprezentujących ponad 90 krajów, regionów i terytoriów.

Ten dystans triathlonowy wymaga przepłynięcia 2,4 mili (3,9 km), 112 mil na rowerze (180,2 km) i 26,2 mili biegu (42,2 km). W zależności od poziomu sprawności, warunków na torze i pogody w dniu wyścigu, możesz oczekiwać, że pokonasz te trzy etapy w około 10 do 17 godzin. Ryan mówi, że nowicjusz może potrzebować od sześciu do dziewięciu miesięcy, aby być gotowym na ten dystans, podczas gdy doświadczeni triathloniści mogą potrzebować tylko od czterech do sześciu miesięcy.

Prawdopodobnie najbardziej znanym IronmanTriathlonem są Mistrzostwa Świata Ironman na Hawajach w Kona. Według Ryana jest to „ostateczny koniec wszystkiego” w wyścigach triathlonowych. To powiedziawszy, Holland lubi również Ironman Florida.

Dodaj komentarz